Chokladmuffins

 
 
Något som jag saknat under min tid som lchf:are är smarriga chokladmuffins. Tycker det är svårt att få till men dessa blev fantastiskt goda, har även i en ruta mörkchoklad i varje vilket gör dom ännu godare ;)
 
Du behöver (ca9st)
 
2 st ägg
50 gram osaltat smör
1 dl mandelmjöl
5 msk vispgrädde
1 msk kallt kaffe
3 msk sötströ
3 msk kakao
2 msk kokosmjöl
0.5 tsk bakpulver
 
9 rutor mörk choklad
 
Gör såhär: 
 
Sätt ugnen på 175 grader.
Smält smöret i en kastrull. Blanda alla torra ingredienser i en bunke. Häll i resterande ingredienser (Utan chokladrutorna) och vispa med elvisp tills allt är blandat fint. 
Lägg ca 1msk smet i varje muffinsform, jag fick ut 9st muffins. Avsluta med att lägga en ruta mörk choklad i varje form. In i mellersta delen av ugnen i ca 16min.
 
 
//Glöm inte att trycka på gilla-knappen ;) 
 
3 kommentarer publicerat i Efterrätter
Taggar: Chokladmuffin, EfterrättLCHF, LCHF, Lowcarb, Lowcarbhighfat, glutenfritt, sockerfritt
#1 - - Anonym:

Smälter chokladen ut i smeten då?

Svar: Ja något :) så äter man de ljumna så är det ju perfekt, men de är även goda någon dag efter också ;)
Camilla

#2 - - Gun lisaotter:

Mina blev inte det minsta lik dom på bilden. Ser ut som opösta oregelbundna klumpar :(

Svar: Det var tråkigt att höra :(
Camilla

#3 - - T:

Hej dem ser gudomliga ut! vad använder du för sötrö?

Svar: Hej! Jag använder mig utav Ica sötströ 😊
Camilla